Toen ik aankondigde dat ik 21 dagen geen suiker ging eten: geen snoep, chocolade, koekjes en al die andere ongezonde tussendoortjes, kreeg ik best veel berichtjes dat het mij toch niet zou lukken. Daar was ik ook wel zeker van dat het mij niet zou lukken. Ik ben immers niet voor niets zo veel bijgekomen in één jaar tijd. Juist door die ongezonde tussendoortjes. Maar nu… 10 dagen verder… Bijna over de helft… Heb ik nog geen enkel ongezond tussendoortje gehad. Lees hier hoeveel ik al ben afgevallen én wat ik gegeten heb. Helpt niet snoepen echt?

Ik ben dus alweer 10 dagen verder en goh, time flies. Ik heb geen enkel keertje iets zoetig of hartigs genomen. Dat vond ik wel even raar. Maar ik had ook totaal géén drang ernaar. Het lijkt alsof ik aan het afkicken ben. Als ik voor een koffie ging, nam ik automatisch een appeltaartje of iets anders zoet erbij. Nu bestelde ik zelfs in plaats van koffie een lekker kop thee. ’s Avonds voor de tv was er ook geen verleiding. Ik nam wat kwark of nam helemaal niets.

Nu heb ik wel met mezelf afgesproken om mijzelf niet helemaal te straffen dat ik wel een vervangen avondmaal iets lekkers mag hebben. Een frietje of pizza bijvoorbeeld. Dat heb ik ook gedaan. Ik heb immers een challenge voor geen suiker (zoetigheid, snoep etc) en geen junkfood.

Eetdagboek

Ik ben ook in die 11 dagen tijd 2,1 kg afgevallen. Twee kilo. In nog geen twee weken tijd. En dat terwijl ik wel nog heb kunnen genieten van frietjes. Natuurlijk niet vaak. Dit is wat ik gegeten heb de afgelopen 1o dagen:

Dag 1 

Ontbijt
– 2 Sneetjes volkoren brood
– Roerei (3 eieren)

Lunch
– Juiceplus chocoladeshake (met 250 ml amandelmelk en handjevol blauwe bessen)

Avond
– Zoete aardappelen
– Kipschnitzel
– Maïs

Dag 2

 Ontbijt
– 2 Sneetjes volkoren brood
– Roerei (3 eieren)

Lunch
– Zalmsalade
– 4 Sneetjes stokbrood
– Halve meloen

Avond
– Lasagne
– 4 Maatjes (vis)

Dag 3

 Ontbijt
– 2 Sneetjes volkoren brood
– Pindakaas

Lunch
– 2 Sneetjes volkoren brood
– Pindakaas

Avond
– Tapas (zonder toetje)

Dag 4

Ontbijt
– 2 Sneetjes volkoren brood
– Roerei (3 eieren)

Lunch
– Ceasar salade
– Yoghurt ijs

Avond
– Klein frietje met mayo
– Frikadel speciaal

Dag 5 

Ontbijt
– JuicePlus fruitreep

Lunch
– Appel
– JuicePlus chocoladeshake (met 250 ml amandelmelk en havermout)

Avond
– Zoete aardappelen
– Erwten
–  Kipburger

Dag 6

Ontbijt
– 2 Sneetjes volkoren brood
– Roerei (2 eieren)

Lunch
– 2 Sneetjes volkoren brood
– Pindakaas
– JuicePlus vanilleshake (alleen 250ml amandelmelk)

Avond
– Pastasalade

Dag 7

Ontbijt

Lunch
– 2 Sneetjes volkoren brood met pindakaas

Avond
– Kleine friet speciaal
– Kroket

Dag 8

Ontbijt
– Broodje gezond

Lunch

Avond
– Pizza Quattro Formaggio

Dag 9

Ontbijt
– 2 Sneetjes volkoren brood
– Pindakaas

Lunch

Avond
– Wokken: 1 bord sushi, 1 bord koude salade + vis, 1 bord met vlees en kommetje fruit

Dag 10

– 4 Saucijzenbroodjes
– JuicePlus fruitreep
– BBQ (zonder sausjes)

Zoals je kunt zien eet ik vooral veel volkoren brood. Ik vind dit heerlijk om te eten en is de beste keuze in brood dat je kunt eten als je wilt afvallen. Pindakaas daarentegen zo veel… is niet zo gezond. Het bevat ook veel suikers. Hier kwam ik immers na 8 dagen achter. Maar goed. Het gaat er natuurlijk om dat ik niets gesnoept heb. 🙂

Conclusie

Ondanks ik dus van frietjes en een pizza heb genoten; ben ik toch twee hele kilo’s afgevallen. Nog 10,5 dagen te gaan en ik ben benieuwd hoeveel ik in totaal ben afgevallen als ik niet snoep. Frietjes en pizza zal ik de komende 10 dagen niet meer eten in ieder geval. Die ‘cheatmeals’ heb ik er nu op zitten. 😉

Zou jij het ook kunnen om 21 dagen niet te snoepen? Laat het me weten! 

Liefs,

Rowena

2 Comments

Write A Comment